بازگشت ارتش سودان به میز مذاکره همزمان با تداوم درگیری‌ها-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بازگشت ارتش سودان به میز مذاکره همزمان با تداوم درگیری‌ها

همزمان با تداوم درگیری‌ها در سودان، ارتش این کشور از بازگشت هیئت مذاکره‌کننده ارتش به جده جهت مذاکره با نمایندگان نیرو‌های پشتیبانی سریع خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 15
کد خبر: ۱۹۴۵۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز، شنبه نیز درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی ادامه یافت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌هایی در پیرامون محله‌های حمدالنیل، المنصوره و المهندسین در جنوب ام‌درمان، میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان به وقوع پیوسته است.

همچنین گزارش‌ها از کشته‌شدن ۳ غیرنظامی سودانی و زخمی‌شدن چندین سودانی دیگر در نتیجه درگیری میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان در محله‌های ام‌بده و ام‌درمان در غرب خارطوم، پایتخت سودان حکایت دارند.

همزمان با ورود به چهارمین ماه درگیری‌ها در سودان، ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات موفقی را در مناطق مختلف خارطوم، پایتخت سودان، به اجرا گذاشته است.

یک منبع آگاه در ارتش سودان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های دیروز، جمعه، پیشرفت‌های چشمگیری را در شهر خارطوم بحری و جنوب شهر خارطوم، محقق نموده و موفق به تأمین امنیت کامل پل الحلفایه شده است.

در مقابل، الفاتح القرشی، فرمانده میدانی نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان نیز در سخنانی اعلام کرد که نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور همچنان در موقعیت‌های خود در شرق پل الحلفایه مستقر هستند.

درگیری‌های دیروز شهر خارطوم بحری، خشونت‌بارترین درگیری‌ها از آغاز نزاع میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در سودان به شمار می‌آید.

این درحالی است که منابع وابسته به دولت سودان از عزیمت هیئت مذاکره‌کننده ارتش این کشور به جده جهت از سرگیری مذاکرات صلح با نمایندگان نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان خبر داده‌اند.

از سوی دیگر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه با اشاره به اوضاع بحرانی سودان بر لزوم پایان درگیری‌های جاری در این کشور جهت رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سودان و جلوگیری از بروز جنگ داخلی بی‌پایان در این کشور تأکید کرد. / الجزیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده